Magazyny rozrywkowo-plotkarskie na polskim rynku prasowym w latach 1994–2016 — charakterystyka segmentu prasowego
Słowa kluczowe:
magazyny kobiece, magazyny rozrywkowo-plotkarskie, prasa brukowa, segmentacja prasyAbstrakt
Artykuł stanowi próbę charakterystyki magazynów rozrywkowo-plotkarskich. Bazuje na metodzie analizy zarówno jakościowej, jak i ilościowej przeprowadzonej w badanej grupie typologicznej. Autorka starała się odpowiedzieć na pytania: jakie grupy medialne inwestowały w ten segment prasowy, które magazyny były najistotniejsze, do kogo adresowano magazyny rozrywkowo-plotkarskie oraz jaka jest przyszłość tego segmentu prasowego na dynamicznie zmieniającym się rynku mediów.
Bibliografia
Bajka Z., Kapitał zagraniczny w polskiej prasie — lata dziewięćdziesiąte, „Zeszyty Prasoznawcze” 1998, nr 1–2.
Dąbrowska-Cendrowska O., Coraz więcej specjalizacji, czyli działalność koncernów z zagranicznym kapitałem na polskim rynku prasowym, „Zeszyty Prasoznawcze” 2012, nr 1–2.
Dąbrowska-Cendrowska O., Niemieckie koncerny prasowe w Polsce w latach 1989–2008. Działalność wydawnicza — upowszechnianie treści — sposoby oddziaływania na czytelników, Warszawa 2009.
Dziki S., Typologia współczesnej prasy polskiej, Kraków 1989.
Dziki S., Typologia wytworów drukowanych, [w:] Encyklopedia wiedzy o prasie, red. J. Maślanka, Wrocław 1976.
Filas R., Polskie czasopisma w XXI wieku — rozwój czy kryzys?, „Zeszyty Prasoznawcze” 2007, nr 1/2.
Kopecka-Piech K., Leksykon konwergencji mediów, Kraków 2015.
Mielczarek T., Między monopolem a pluralizmem, Kielce 1998.
Mielczarek T., Monopol, pluralizm, koncentracja. Środki komunikowania masowego w Polsce w latach 1989–2006, Warszawa 2007.
Pisarek W., Prasa nasz chleb powszedni, Wrocław 1978.
Pisarek W., Typologia prasy, [w:] Słownik terminologii medialnej, red. W. Pisarek, Kraków 2006.
Pisarek W., Wstęp do nauki o komunikowaniu, Warszawa 2008.
Sokół Z., Polsko-niemieckie magazyny kobiece w latach 1990–1999, Studia Medioznawcze” 2001, nr 1.
Własność medialna i jej wpływ na pluralizm oraz niezależność mediów, red. B. Klimkiewicz, Kraków 2005.