Prasa informatyczna w Polsce — zmiany na rynku i profesjonalizacja segmentu

Autor

  • Przemysław Ciszek Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach

Słowa kluczowe:

prasa komputerowa, prasa polska, zmiany na rynku prasy

Abstrakt

Polska prasa informatyczna najlepsze lata ma już dawno za sobą. Po gwałtownym wzroście popularności w latach 90., kiedy to służyła milionom posiadaczy komputerów za podstawowe źródło informacji, stała się dużo mniej istotna i użyteczna. Funkcję informacyjną i poradnikową przejęły niezliczone strony internetowe i fora dyskusyjne, a także kanały na YouTube. Większość tytułów na rynku stanowią obecnie czasopisma przeznaczone dla profesjonalistów z branży IT.

Bibliografia

Cetera W., IKS — Informatyka, Komputery, Systemy 1986–1989. Studium przypadku, War-szawa 2016.

Kolasa W.M., Prasa komputerowa w Polsce. Historia i statystyka, „Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. Folia 2, Studia Ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia”, 2001, z. 1, s. 109–135.

Mielczarek T., Monopol, pluralizm, koncentracja. Środki komunikowania masowego w Polsce w latach 1989−2006, Warszawa 2007.

Pobrania

Opublikowane

2022-04-08

Jak cytować

Ciszek, P. (2022). Prasa informatyczna w Polsce — zmiany na rynku i profesjonalizacja segmentu. Rocznik Historii Prasy Polskiej, 25(1), 129–141. Pobrano z https://rhpp.uken.krakow.pl/article/view/10025

Numer

Dział

Materiały i miscellanea