Ad viewability in daily print media

Authors

  • Barbara Kiljańska SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny

Keywords:

press advertising, daily newspapers, eyetracking, fixation, gaze

Abstract

The objective of this project was to evaluate and measure the viewability of various kinds of ads in the daily press. A total of 63 ads was assessed, including 17 in Metrocafe, 28 in Gazeta Wyborcza, and 18 in the Super Express. The analysis of the data made it possible to assess the effectiveness of various formats of press advertising.

References

Cennik ogłoszeń Gazeta Wyborcza, http://bi.gazeta.pl/im/7/22820/m22820847,CENNIK-OGOLNOPOLSKI-2018.pdf (dostęp: 29.01.2018).

Cennik reklam Super Express, http://pliki.wydawnictwo.murator.pl/doc/2017/cennik_kraj.pdf (dostęp: 13.02.2018).

Kilijańska B., Opis badań okulograficznych, [w:] Badanie komunikacji, red. M. Grech, A. Siemens, M. Wszołek, Wrocław 2018, tom 1, s. 355–363.

Kopacz G., Agora zamyka Metrocafe.pl; http://www.press.pl/tresc/45900,agora-rezygnuje-w-wydawnia-gazety-_metrocafe_pl_ (dostęp: 23.01. 2018).

Olechowska P., Wizualizacja treści na przykładzie "jedynek" wybranych dzienników z całego świata, [w:] Komunikacja wizualna w prasie i mediach elektronicznych, Warszawa 2013, s. 59–74, https://pbn.nauka.gov.pl/sedno-webapp/works/309750

Pallus P., Sprzedaż dzienników w kwietniu 2017 roku, https://businessinsider.com.pl/media/prasa/sprzedaz-dziennikow-w-kwietniu-2017-roku/xdtswkt (dostęp: 16.01.2018).

Sturken M., Cartwright L., Practices of looking: an introduction to visual culture, Oxford–New York 2001, https://searchworks.stanford.edu/view/4549245

Published

2018-12-20

How to Cite

Kiljańska, B. (2018). Ad viewability in daily print media. Yearbook of the History of Polish Press, 21(4), 69–87. Retrieved from https://rhpp.uken.krakow.pl/article/view/9860

Issue

Section

Articles & Papers