Ad viewability in daily print media
Keywords:
press advertising, daily newspapers, eyetracking, fixation, gazeAbstract
The objective of this project was to evaluate and measure the viewability of various kinds of ads in the daily press. A total of 63 ads was assessed, including 17 in Metrocafe, 28 in Gazeta Wyborcza, and 18 in the Super Express. The analysis of the data made it possible to assess the effectiveness of various formats of press advertising.References
Cennik ogłoszeń Gazeta Wyborcza, http://bi.gazeta.pl/im/7/22820/m22820847,CENNIK-OGOLNOPOLSKI-2018.pdf (dostęp: 29.01.2018).
Cennik reklam Super Express, http://pliki.wydawnictwo.murator.pl/doc/2017/cennik_kraj.pdf (dostęp: 13.02.2018).
Kilijańska B., Opis badań okulograficznych, [w:] Badanie komunikacji, red. M. Grech, A. Siemens, M. Wszołek, Wrocław 2018, tom 1, s. 355–363.
Kopacz G., Agora zamyka Metrocafe.pl; http://www.press.pl/tresc/45900,agora-rezygnuje-w-wydawnia-gazety-_metrocafe_pl_ (dostęp: 23.01. 2018).
Olechowska P., Wizualizacja treści na przykładzie "jedynek" wybranych dzienników z całego świata, [w:] Komunikacja wizualna w prasie i mediach elektronicznych, Warszawa 2013, s. 59–74, https://pbn.nauka.gov.pl/sedno-webapp/works/309750
Pallus P., Sprzedaż dzienników w kwietniu 2017 roku, https://businessinsider.com.pl/media/prasa/sprzedaz-dziennikow-w-kwietniu-2017-roku/xdtswkt (dostęp: 16.01.2018).
Sturken M., Cartwright L., Practices of looking: an introduction to visual culture, Oxford–New York 2001, https://searchworks.stanford.edu/view/4549245
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Rocznik Historii Prasy Polskiej
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.