Television in Poland in 1989–2013
Keywords:
Television in Poland, post-1989, Public television TVP, commercial TV stations (Polsat, TVN), audiences and ratingsAbstract
The article deals with the history of television in Poland between 1989 and 2013. Drawing on a vast source material and literature the article presents the legal norms and institutions which provided the framework for the functioning of this medium, the main TV broadcasters and their programme content, and, finally, the ratings of individual channels and programmes.
References
Adamski A., Media w analogowym i cyfrowym świecie. Wpływ cyfrowej rewolucji na rekonfigurację komunikacji społecznej, Warszawa 2012.
Barta J., Markiewicz R., Matlak A., Telewizja kablowa i prawo, Warszawa 1997.
Braun J., Telewizja publiczna w czasach transformacji, Warszawa 2008.
Chałubińska-Jentkiewicz K., Audiowizualne usługi medialne. Reglamentacja w warunkach konwersji cyfrowej, Warszawa 2013.
Dzierżyńska J., Przepis nie tylko na telewizję. Strategia rozwoju koncernu ITI, „Rocznik Bibliologiczno-Prasoznawczy” nr 3/14.
Gackowski T., Łączyński M., Polski rynek kanałów zdelokalizowanych — analiza zjawiska i rekomendacje, KRRiTV, Warszawa 2012.
Godzic W., Kuba i inni. Twarze i maski popkultury, Warszawa 2013.
Godzic W., Telewizja i jej gatunki. Po „Wielkim Bracie”, Kraków 2004.
Godzic W., Znani z tego, że są znani. Celebryci w kulturze tabloidów, Warszawa 2007.
Jakubowicz K., Media publiczne. Początek końca czy nowy początek, Warszawa 2007.
Jakubowicz K., Publiczna i prywatna telewizja w Polsce, [w:] Media i dziennikarstwo w Polsce 1989–1995, pod red. G. Kopper, I. Rutkiewicz, K. Schliep, Kraków 1996.
Kisielewska A., Polskie Tele-sagi — mitologie rodzinności, Kraków 2009.
Kozieł A., Za chwilę dalszy ciąg programu… Telewizja Polska czterech dekad 1952–1989, Warszawa 2003.
Lewicki A., Od House’a do Shreka. Seryjność w kulturze popularnej, Wrocław 2011.
Między powtórzeniem a innowacyjnością. Seryjność w kulturze, pod red. A. Kisielewskiej, Kraków 2004.
Miszczak S., Historia radiofonii i telewizji w Polsce, Warszawa 1972.
Mrozowski M., Kultura w telewizji publicznej: dylematy misjonarza, „Zeszyty Prasoznawcze” 1996, nr 3–4.
Podglądanie „Wielkiego Brata”, red. W. Godzic, Kraków 2001.
Pokorna-Ignatowicz K., Telewizja w systemie politycznym i medialnym PRL, Kraków 2003.
Polskie seriale telewizyjne. Studium antenowe, pod red. J. Uszyńskiego, Warszawa 2001.
Post-soap. Nowa generacja seriali telewizyjnych a polska widownia, pod red. M. Fliciaka i B. Gizy, Warszawa 2011.
Radio i Telewizja w Polsce. Raport o stanie rynku w chwili przystępowania do Unii Europejskiej, Warszawa 2004.
Skoczek T., Telewizja regionalna. Szkic do opisu, Kraków 2002.
Skrzypczak J., Polityka medialna w okresie konwersji cyfrowej radiofonii i telewizji, Poznań 2011.
Sobczak J., Radiofonia i telewizja. Komentarz do ustawy, Kraków 2001.
Świerczyńska-Głownia W., Ewolucja rynku telewizyjnego w Polsce. Analiza przypadku TVP i TVN, Kraków 2014
najważniejszych programów TV w Polsce, red. W. Godzic, Warszawa 2005.