Zauważalność reklam w prasie codziennej

Autor

  • Barbara Kiljańska SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny

Słowa kluczowe:

reklama prasowa, eyetracking, gazety codzienne, fiksacje, wzrok

Abstrakt

Celem projektu była ocena percepcji i zmierzenie zauważalności różnych formatów reklam w prasie codziennej. Ocenie poddano łącznie 63 reklamy, w tym 17 w „Metrocafe”, 28 w „Gazecie Wyborczej” i 18 w „Super Expressie”. Analiza danych pozwoliła na określenie, który format reklamy prasowej przyciąga największą uwagę czytelników.

Bibliografia

Cennik ogłoszeń Gazeta Wyborcza, http://bi.gazeta.pl/im/7/22820/m22820847,CENNIK-OGOLNOPOLSKI-2018.pdf (dostęp: 29.01.2018).

Cennik reklam Super Express, http://pliki.wydawnictwo.murator.pl/doc/2017/cennik_kraj.pdf (dostęp: 13.02.2018).

Kilijańska B., Opis badań okulograficznych, [w:] Badanie komunikacji, red. M. Grech, A. Siemens, M. Wszołek, Wrocław 2018, tom 1, s. 355–363.

Kopacz G., Agora zamyka Metrocafe.pl; http://www.press.pl/tresc/45900,agora-rezygnuje-w-wydawnia-gazety-_metrocafe_pl_ (dostęp: 23.01. 2018).

Olechowska P., Wizualizacja treści na przykładzie "jedynek" wybranych dzienników z całego świata, [w:] Komunikacja wizualna w prasie i mediach elektronicznych, Warszawa 2013, s. 59–74, https://pbn.nauka.gov.pl/sedno-webapp/works/309750

Pallus P., Sprzedaż dzienników w kwietniu 2017 roku, https://businessinsider.com.pl/media/prasa/sprzedaz-dziennikow-w-kwietniu-2017-roku/xdtswkt (dostęp: 16.01.2018).

Sturken M., Cartwright L., Practices of looking: an introduction to visual culture, Oxford–New York 2001, https://searchworks.stanford.edu/view/4549245

Pobrania

Opublikowane

2018-12-20

Jak cytować

Kiljańska, B. (2018). Zauważalność reklam w prasie codziennej. Rocznik Historii Prasy Polskiej, 21(4), 69–87. Pobrano z https://rhpp.uken.krakow.pl/article/view/9860

Numer

Dział

Artykuły i rozprawy