Telewizja w Polsce w latach 1989–2013
Słowa kluczowe:
telewizja w Polsce, TVP S.A., Polsat, TVN, odbiorcyAbstrakt
Przedmiotem artykułu są dzieje telewizji w Polsce w latach 1989-2013. Autor na podstawie licznych źródeł i literatury przedmiotu przedstawił normy prawne i instytucje warunkujące funkcjonowanie telewizji. Scharakteryzował najważniejszych nadawców i ofertę programową. Interesował się też oglądalnością poszczególnych programów i audycji telewizyjnych.
Bibliografia
Adamski A., Media w analogowym i cyfrowym świecie. Wpływ cyfrowej rewolucji na rekonfigurację komunikacji społecznej, Warszawa 2012.
Barta J., Markiewicz R., Matlak A., Telewizja kablowa i prawo, Warszawa 1997.
Braun J., Telewizja publiczna w czasach transformacji, Warszawa 2008.
Chałubińska-Jentkiewicz K., Audiowizualne usługi medialne. Reglamentacja w warunkach konwersji cyfrowej, Warszawa 2013.
Dzierżyńska J., Przepis nie tylko na telewizję. Strategia rozwoju koncernu ITI, „Rocznik Bibliologiczno-Prasoznawczy” nr 3/14.
Gackowski T., Łączyński M., Polski rynek kanałów zdelokalizowanych — analiza zjawiska i rekomendacje, KRRiTV, Warszawa 2012.
Godzic W., Kuba i inni. Twarze i maski popkultury, Warszawa 2013.
Godzic W., Telewizja i jej gatunki. Po „Wielkim Bracie”, Kraków 2004.
Godzic W., Znani z tego, że są znani. Celebryci w kulturze tabloidów, Warszawa 2007.
Jakubowicz K., Media publiczne. Początek końca czy nowy początek, Warszawa 2007.
Jakubowicz K., Publiczna i prywatna telewizja w Polsce, [w:] Media i dziennikarstwo w Polsce 1989–1995, pod red. G. Kopper, I. Rutkiewicz, K. Schliep, Kraków 1996.
Kisielewska A., Polskie Tele-sagi — mitologie rodzinności, Kraków 2009.
Kozieł A., Za chwilę dalszy ciąg programu… Telewizja Polska czterech dekad 1952–1989, Warszawa 2003.
Lewicki A., Od House’a do Shreka. Seryjność w kulturze popularnej, Wrocław 2011.
Między powtórzeniem a innowacyjnością. Seryjność w kulturze, pod red. A. Kisielewskiej, Kraków 2004.
Miszczak S., Historia radiofonii i telewizji w Polsce, Warszawa 1972.
Mrozowski M., Kultura w telewizji publicznej: dylematy misjonarza, „Zeszyty Prasoznawcze” 1996, nr 3–4.
Podglądanie „Wielkiego Brata”, red. W. Godzic, Kraków 2001.
Pokorna-Ignatowicz K., Telewizja w systemie politycznym i medialnym PRL, Kraków 2003.
Polskie seriale telewizyjne. Studium antenowe, pod red. J. Uszyńskiego, Warszawa 2001.
Post-soap. Nowa generacja seriali telewizyjnych a polska widownia, pod red. M. Fliciaka i B. Gizy, Warszawa 2011.
Radio i Telewizja w Polsce. Raport o stanie rynku w chwili przystępowania do Unii Europejskiej, Warszawa 2004.
Skoczek T., Telewizja regionalna. Szkic do opisu, Kraków 2002.
Skrzypczak J., Polityka medialna w okresie konwersji cyfrowej radiofonii i telewizji, Poznań 2011.
Sobczak J., Radiofonia i telewizja. Komentarz do ustawy, Kraków 2001.
Świerczyńska-Głownia W., Ewolucja rynku telewizyjnego w Polsce. Analiza przypadku TVP i TVN, Kraków 2014
najważniejszych programów TV w Polsce, red. W. Godzic, Warszawa 2005.